Formule 1

Lewis Hamilton meer dan blij met P3: “Hard gewerkt om de auto te verbeteren”

Uitgegeven door Frank Korsel • 27 juni 2026 16:48

Lewis Hamilton is uitermate tevreden dat teamgenoot Charles Leclerc en hij de Grand Prix van Oostenrijk vanaf de tweede en derde plek aanvangen. Kort leek het erop dat ze beiden vanaf de eerste rij zouden starten, maar Hamilton zit er niet mee. Hij geniet ervan dat Ferrari stappen blijft maken.

Ferrari Lewis Hamilton Spielberg

Leclerc en Hamilton bezetten de voorlopige eerste startrij toen Max Verstappen crashte en zorgde voor een dubbele gele vlag in de negende bocht. Verbeteringen werden er niet meer gewacht. George Russell volgde braaf alle regels en kwam alsnog als snelste bovendrijven.

Toch doet het niets af aan het humeur van Hamilton. "Dat de twee Ferrari's tweede en derde zijn geworden, is fantastisch en een bewijs van het geweldige werk dat in de fabriek wordt verricht", begint hij in gesprek met voormalig Ferrari-coureur Giancarlo Fisichella.

Volgens Hamilton blijft de Ferrari stappen voorwaarts maken. Dat allemaal dankzij de knappe koppen in de fabriek. "Mensen in de fabriek blijven er echt alles aan doen. Ze hebben kleine onderdelen hierheen gebracht en hard gewerkt om de auto te verbeteren. Dat begint zich nu echt uit te betalen."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS